18 August 2007

Tour Report: 6th of August, Kilometre 0

I'm officially starting the trip tomorrow. Came home rather late tonight, it'd already last 2400 when I started to pack, and when I was done it was 0300. Didn't feel sleepy though, I was a bit worried, hoping that I'll be catching the first ray of light rising up the horizon, but I was also aware that it was pointless to wake up so early because I was going to the uni to bid farewell and only till after 0830 will everybody be there, so an early start will be impossible.

Woke up about 3 hours later, so astronomically punctual I was as precise as an atomic clock. Guess I was a bit nervous. Of course I'm no newbie in cycle touring, but it'd already been 2 years since the last time I was on the road on my loaded rig, think I was getting a bit rusted, the sedentary lifestyle was having an undetected negative effect on me, I was taking things for granted with or without realizing it. Yes, I was nervous and excited. I was about to mutter with stiff upper lip "why the fuck are you doing this for, punk?" again on the road amid the pain in the left knee, lower back, bottom, wrist, palm, neck, rain, sweat, headwind, heat, uphill, thirst, hunger and the sun.

The somberness of leaving behind the job and my students was temporarily gone. I was soon to be on the road again, to be on the move, I felt full of life. And likewise so full of life were a series of typhoons that were gearing up for the rendezvous in the days to come.

***

八月六號.

明天我就要上路了。去年沒能騎的環島今年終於有時間去了。今天有點晚才回家,這讓我想到Angeliki在西班牙的最後一晚,她的飛機是早上7點或是8點多從馬德里飛回希臘,但她這傢伙到了3點多還在那裡爛醉說她連行李都還沒打包。想起來還滿有趣的。當我發動引擎從逢甲飆回家時已經是晚上12點多了,我飛快似的整理裝備,一搞就是兩三個小時。雖然我一點睡意都沒有但還是上去躺個意思,因為幾個小時之後我就要上路了,但其實我沒有要這麼早出發,因為我還要去學校跟人道別而他們要到八點半之後才會全部都在,所以可以多睡一點。

早上六點我精神飽滿地出去吃早餐,躺不到三個小時卻一點睡意都沒有,自從課程結束之後我再也沒有這麼早起來。我想我有一點緊張。想不到吧,平常時看不出來,但我的確有一些不安。我雖然不是單車旅行的菜鳥,但是最近一次騎已經是兩年前在澳洲的事了,兩年來不動的生活方式已經讓我安逸下來,讓我變的有點沒用了。我需要出去碰觸,那感覺,讓我知道我還活著,還沒腐爛到無可救藥的地步,想到這裡我那因為丟下工作及學生而悶悶不樂的心情也稍微好轉。

的確,我有點緊張。再過幾個小時之後我左膝蓋、下背部、臀、手腕、手掌、頸部的酸痛以及雨、汗、逆風、熱浪、上坡、口渴、飢餓和大太陽將誘引我再一次咒罵自己白痴為甚麼出來活受罪。我就要上路了,再次靠自己的力量前進,我感覺充滿活力;在東方地平線的盡頭,帕布及其尚在娘胎中的兄弟們也蓄勢待發準備上路。

2 comments:

Anonymous said...

害我看得那麼辛苦
結果下面熊熊給我出現中譯.......




真佩服你有這種勇氣

Yokhim said...

哈哈妳被作者陰啦!

其實也沒有繩麼勇氣,也不就是做自己想做的事而已。